زمانه
ج – پ – س ج – پ – س

چه غم افزاست یارب  !  به هرجا با صداقت پا گذاری   سخره های زشت و نا زیبا  مانع رفتارت شوند و   به هرکی لاف از محبت میزنی محر گنگی را بکوبند بر دهان و مانع گفتارت شوند .  به هرجا حرف یکرنگی بیاری برزبان ...ناگهان بینی  زبانی در دهانت نیست و  گویی لال بوده ای از روز اذل .     

 به بازار و دکان و این مغازه – آن اداره – به نزد عالم و استادو   مدیری از حکومت میروی – همه غرق اند  در دنیای زرنگیهای رنگارنگ  که تاباشد  از صفای باطن و  ازنیاز مبرم تو   همچو جوکان لب مرداب  خون بگیرندو  شوند فربه  .

        کس نداند حق چه میباشد  ؟ باطل را کی شناسد  ؟  نظم و قانون از برای کی و از برای چیست   ؟ .    آنکه در کرسیی دولت نشسته  - وانکه معلم در دبستان است وان یکد یگر باقبای یک (امام وقاضی)  ازپشت میز   میزند شلاق و  دیگر در لباس افسر  -  گشته است سیراب  ازخون  مظلوم و فقیر   درعرص راه و کوچه و بازار .

         این همه یاران  بفرمان  یک قوماندان  که زیر خرقهء  صلح و اسلام    لاف عدالت میزند -  گوش بفرمانند    چگونه ماهیی تازه بقاپند    ازان آب گل آلودیکه خود بنیاد کردند دربین مردم   وبعد شکرالهی را در مساجد گردانند بجاو  ز دستاورد ناپاک چون  خونبهای  ملت مظلوم  ختم قراء ن میکنند برپا -   دیگهایی از ( پلو ) را روی آتش میکنند جوش  -  چند فقیرو ناتوان و گنگ و لاش و لنگ را  میکنند دعوت ..... و بعد ا" همچو  موران  راه بیندازند  نسل انسان را  از برای دادن  ( رای)   که گردند صاحب کرسیی سردمداریی دزدان دریایی و جنگل  برفراز سرنوشت  ملت  مظلوم و بیکس .

        نمیدانم نکو کاری  چرا اینقدر ارزان است و بیقیمت  ؟    او که بد کاره ست   شهرهء آفاق میگردد  -  تنپرستان – خودفروشان  بیگمان  سر رشته دارند  تا به زیر ریش  حضرتها و   شیخ و پادشاهان  - ولیکن پاکسرشتان غرق گرداب جفای  خود پرستانند .

        تنفروشان  زینت محفل شوند و  نیک اندیشان  دایما"  چون خار در چشم  افلاک وسلطانند .

        حرف نیکو را نیست  سامع   تاکه زنگی  از کدورت از دلی کندد  و زخمی را کند مرحم .

        تنور نا کسان همواره گرم است  روی سینهء خشکیدهء مردم     .

         یاوه گویان  تا سحرهمچون شغالان شب زنده داری میکنند  و موءمنان در بیبهایی چون (تو ) سرگردان در کوچه و بازار  میگردند .

                                                                                     .  2010 -01-06  کابل افغانستان .  آ آ  م


January 7th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي